This is the tablet photo that showing yout how to rotate

در صورتی که از تبلت استفاده میکنید
لطفا صفحه خود را بچرخانید..

همچنین اگر کاربر دسکتاپ هستید
لطفا از حالت تمام صفحه استفاده کنید.

نسبت فروش پلی‌استیشن ۵ به ایکس‌باکس سری X/S در سال ۲۰۲۳

نسبت فروش پلی‌استیشن ۵ ایکس‌باکس سری X/S

داده‌های جدید نشان می‌دهد فروش پلی‌استیشن ۵ در سال ۲۰۲۳ نسبت به ایکس‌باکس سری X/S چقدر بهتر بوده است. داده‌های فروش کنسول جدید نشان می‌دهد که پلی‌استیشن ۵ به طور قابل توجهی نسبت به کنسول‌های ایکس‌باکس سری X و S پرفروش‌تر است.در حالی که سال ۲۰۲۳ برای فروش پلی‌استیشن ۵ سال رکوردشکنی بوده است، ایکس‌باکس سری X/S از آن عقب مانده و تقریباً یک سوم از واحدها را به فروش رسانده است. اوایل امسال گزارش شده بود که فروش PS5 نسبت به Xbox Series X/S تقریباً دو به یک بوده است، اما به نظر می‌رسد این حاشیه حتی بیشتر افزایش یافته است، که بخشی از آن به لطف انحصاری‌های اصلی مانند Spider-Man 2 است.

انحصاری‌های تقویت شده PS5

PS5 با انحصاری‌هایی مانند Final Fantasy 16 و Spider-Man 2 تقویت شده است. این پلتفرم حتی از یک دوره کوتاه انحصاری بودن کنسول برای یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۳، Baldur’s Gate 3، بهره برد. سونی مدت‌هاست بر تجربیات تک‌نفره AAA متمرکز شده است که فقط روی کنسول‌های پلی‌استیشن قابل انجام است. این استراتژی تا حد زیادی برای شرکت الکترونیکی جواب داده است، زیرا PS5 به دنبال پیشی گرفتن از پرفروش‌ترین نسل قبلی خود است.

 

رکوردشکنی PS5 بافروش‌ بیشتر از 50 میلیون واحد

Financial Times، با استناد به داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط Ampere Analysis، گزارش می‌دهد که PS5 در حال حاضر به میزان تقریباً سه به یک از Xbox Series X/S پرفروش‌تر است. به گفته Ampere Analysis، PS5 در این سال ۲۲.۵ میلیون واحد فروخته است، در حالی که Xbox Series X/S در مجموع ۷.۶ میلیون واحد فروخته است. در سالی که به احتمال زیاد آخرین سال قبل از اعلام و احتمالاً حتی عرضه جانشین نینتندو سوئیچ باشد، این کنسول هیبریدی تنها چند ماه قبل از هفتمین سالگرد تولد خود، ۱۶.۴ میلیون واحد چشمگیر فروخت. با این حال، برای PS5، این عدد نشان‌دهنده فروش‌های رکوردشکن است.بلک فرایدی و فصل کلی خرید تعطیلات به تعداد چشمگیر PS5 اضافه شده است زیرا سونی به دنبال دستیابی به هدف تهاجمی فروش ۲۵ میلیون واحد تا ۳۱ مارس ۲۰۲۴، پایان سال مالی شرکت است. با این سرعت، PS5 به نظر می‌رسد از نظر فروش از PS4 پیشی بگیرد، که با توجه به اینکه سلف آن یکی از پرفروش‌ترین کنسول‌های تمام دوران است، فوق‌العاده چشمگیر است.

معیارهای متفاوت مایکروسافت

در حالی که این قطعا یک برد برای پلی‌استیشن است، باید توجه داشت که مایکروسافت از معیارهای متفاوتی برای تعیین موفقیت در رابطه با برند ایکس‌باکس استفاده می‌کند. فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، نگران فروش کنسول نیست، زیرا شرکت روی رشد خدماتی مانند Game Pass متمرکز است. به گفته اسپنسر، ایکس‌باکس قبلاً یک جنگ کنسول مهم – نسل گذشته که در آن گیمرها شروع به ساخت کتابخانه‌های دیجیتال خود کردند – را باخته است. با این حال، این منجر به تلاش مایکروسافت برای ارائه ارزش به گیمرها به روش‌های مختلف شده است.با تشکر از مایکروسافت که رسماً Activision Blizzard را اوایل سال جاری و بتسدا را مدت کوتاهی قبل از آن خریداری کرد، Xbox Game Pass به دنبال تقویت جایگاه خود به عنوان پیشروترین سرویس اشتراکی صنعت است. ارائه یک پلتفرم دیجیتال به بازیکنان که در آن عناوین استودیوهای بازی ایکس‌باکس از روز اول در دسترس هستند، چگونگی رقابت مایکروسافت با پرفروش‌ترین PS5 و جانشین بسیار مورد انتظار نینتندو سوئیچ است. اگر این سرویس اشتراکی به‌زودی شامل عناوین محبوب اکتیویژن مانند Call of Duty شود، برای مایکروسافت امتیاز بزرگی خواهد بود.

calendar-4049811-33641092

تاریخ انتشار بازی ها

6 فروردین

palia

Palia

16 فروردین

Freedom Planet 2

28 فروردین

Grounded

4 اردیبهشت

Tales of Kenzera: ZAU

7 اردیبهشت

Stellar Blade

11 اردیبهشت

Sea of Thieves

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *

سبد خرید