This is the tablet photo that showing yout how to rotate

در صورتی که از تبلت استفاده میکنید
لطفا صفحه خود را بچرخانید..

همچنین اگر کاربر دسکتاپ هستید
لطفا از حالت تمام صفحه استفاده کنید.

کنترلر PS5 در هدایت خودرو Afeela

توانایی‌هایی فراتر از گیم پد معمول

کنترلر PS5 DualSense در هدایت خودرو Afeela. سونی در نمایشگاه CES 2024 با استفاده از کنترلر دوال‌سنس پلی‌استیشن، توانایی‌هایی فراتر از گیم‌پد معمول به نمایش گذاشت. و از آن برای هدایت یک خودروی  جدید مجهز به فناوری‌های پیشرفته استفاده کرد. سونی کنترل‌ بی‌سیم دوال‌سنس پلی‌استیشن 5 را برای راندن یک خودروی واقعی روی صحنه CES 2024 به کار گرفت. این رویداد مدت هاست زمینه‌ای برای شرکت‌های بزرگی مانند سونی و سامسونگ بوده است. تا نوآوری‌های خود را در حوزه‌ی الکترونیک به نمایش گذاشته و توجه عموم را به خلاقیت‌ها و توانایی‌های فناورانه‌ی خود جلب کنند. در این رویداد، سونی خودروی مفهومی جدید خود به نام Afeela را که با همکاری شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا ساخته شده را به نمایش گذاشت.

 هدایت خودرو Afeela با کنترلر PS5 DualSense

خودروی طراحی‌شده با نرم‌افزار

Afeela اولین بار در CES 2023 معرفی شد. ایزومی کاوانی‌شی، رئیس بخش سونی هوندا موبیلیتی، برای نمایش چیزی که آن را «خودروی طراحی‌شده با نرم‌افزار» نامید، از کنترلر دوال‌سنس با قابلیت‌های فراوان برای هدایت از راه دور Afeela به مرکز سکوی کنفرانس مطبوعاتی سونی استفاده کرد. در حین خروج از صحنه، چراغ‌های جلو Afeela صحنه تاریک را روشن کرد. و دوربین‌های نصب‌شده داخل کابین را نشان دادند که هیچ راننده‌ی پنهانی پشت فرمان خودرو وجود ندارد. کاوانی‌شی به سرعت توضیح داد که سازگاری دوال‌سنس صرفاً یک نمونه‌ی نمایشی از فناوری بوده است. هدف از این کار، نمایش اعتقاد سونی و هوندا به «نرم‌افزاری که می‌تواند عملکرد و ارزش جدیدی تعریف کند» بود.

 Afeela خودروی طراحی‌شده با نرم‌افزار

سیستم دید هوش مصنوعی

در این راستا، کاوانی‌شی بر «سیستم دید هوش مصنوعی» مبتنی بر دوربین Afeela که برای کمک به رانندگی خودکار استفاده می‌شود، تأکید کرد. او همچنین به شبیه‌ساز «سیستم پیشرفته کمک راننده» (ADAS) این خودرو اشاره کرد که از موتور بازی محبوب «آنریل انجین 5» از شرکت «اپیک گیمز» استفاده می‌کند. آنریل انجین 5 نیروی محرکه‌ی تعدادی از بازی‌های جدید و آینده است، اما در Afeela، برای نمایش صحنه‌های واقعی از اطراف خودرو روی صفحه‌نمایش‌های داخلی و تقویت  با برنامه‌های چندرسانه‌ای کاربرد دارد. در رویدادی متمرکز بر فناوری مانند CES، شیرین‌کاری سونی با Afeela و دوال‌سنس به‌ویژه به‌یادماندنی بود. در آن لحظه، به نظر می‌رسید این کار نقض عهدی بر وعده‌ی معمول فناوری پلی‌استیشن باشد، چرا که به جای استفاده از سخت‌افزاری مانند PSVR2 برای ورود به دنیای مجازی غوطه‌ور، برای تأثیرگذاری بر دنیای واقعی به کار گرفته شد.

سیستم دید هوش مصنوعی Afeela

برنامه‌های سونی برای نسخه‌های جدید با استفاده از کنترلر PS5 DualSense در هدایت خودرو Afeela

احتمالاً برخی از افراد از اینکه کنترل یک خودرو با کنترلر دوال‌سنس پلی‌استیشن تنها یک نمایش فناوری یک‌بار مصرف است، ناامید شوند. سونی به‌ویژه به کنترلر اختصاصی PS5 خود افتخار می‌کند و تاکنون آن را در دستگاه‌های متعددی از جمله PlayStation Portal، PSVR 2 و PS5 Access Controller به کار گرفته است. شاید برنامه‌های سونی برای نسخه‌های احتمالی جدید دوال‌سنس، استفاده‌های غیربازی بیشتری را در آینده برای آن رقم بزند.

کنترلر PS5 در هدایت خودرو Afeela 

calendar-4049811-33641092

تاریخ انتشار بازی ها

6 فروردین

palia

Palia

16 فروردین

Freedom Planet 2

28 فروردین

Grounded

4 اردیبهشت

Tales of Kenzera: ZAU

7 اردیبهشت

Stellar Blade

11 اردیبهشت

Sea of Thieves

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *

بازنشر خبر
سبد خرید